Chinavia

Chinavia

Skandinavien skal være Kina-klar og få del i det attraktive kinesiske turistmarked. Det er ambitionen med Chinavia-projektet, som Wonderful Copenhagen sammen med skandinaviske søsterorganisationer står bag.
Tirsdag, april 16, 2013

Pilotprojektet Chinavia blev indledt i 2012 i erkendelse af den hurtige vækst i kinesiske overnatninger samt det enorme potentiale, der er i det voksende kinesiske turistmarked. Men også som en konsekvens af den relativt lille andel af kinesiske overnatninger, der de senere år har fundet sted i skandinaviske storbyer sammenlignet med andre europæiske destinationer.

Formålet med Chinavia er at få en større viden om det kinesiske marked, hvem kineserne er, hvad de efterspørger, og på hvilke områder, Skandinavien skal sætte ind for at få en større del af det kinesiske marked.

I starten af 2013 blev første led i projektet ’The Chinavia Research Package’, præsenteret. Pakken består af fem rapporter, som hver bidrager til en større forståelse af det kinesiske rejsemarked, og som danner grundlag for det kommende Chinavia II-projekt, hvis formål er at omsætte den indsamlede viden til konkrete udviklingstiltag.

I maj 2013 gik anden etape af projektet i gang, hvor konkrete udvilingsaktiviteter målrettet det kinesiske marked satte i gang.

Året efter, i april 2014, gik hovedstadens officielle, kinesiske turistsite i luften. Den kinesiske version af VisitCopenhagen kan ses her:

Wonderful Copenhagen er forvalter på Chinavia, men arbejder tæt sammen med skandinaviske projektpartnere: Göteborg og Co, Stockholm Visitors Board og Helsinki & Congress Bureau.

Del denne side

For yderligere information om Chinavia:

Kontakt Head of New Markets, Signe Jungersted

Tlf.: +45 33 55 74 17, email: sij@woco.dk