Communication

Communication

Wonderful Copenhagens kommunikationsafdeling, Communication, brander hovedstaden 365 dage om året via digitale platforme og sociale medier, både over for turister, international presse og turoperatører.

Gennem daglige aktiviteter på sociale medier eksponerer vi København på både Facebook og Instagram. Og så laver vi fokuserede kampagner på en række internationale markeder, for at øge både kendskabet til København og incitamentet til at rejse hertil.

Vi driver hovedstadens officielle turistsites, VisitCopenhagen.com og VisitCopenhagen.dk

I Communication servicerer vi årligt flere hundrede journalister fra internationale nyheds-, rejse- og livsstilsmedier, som resulterer i eksponering af den danske hovedstad i en lang række internationale og toneangivende medier. Derudover profilerer vi møde- og kongresbyen København globalt gennem de internationale mødebranchemedier, sociale medier, nyhedsbreve og messedeltagelse.

Samtidig bearbejder vi turoperatører og rejseagenter på en lang række prioriterede markeder for at få placeret København i deres rejseudbud og for samtidig at hjælpe dem til at styrke salget af København som destination. Det gør vi bl.a. gennem fam-trips, workshops og messedeltagelse, et e-learningsprogram og med opfølgende nyheder om destinationen København.

Det er også i Communication, at hovedstadens oplevelseskort, Copenhagen Card, bliver driftet og udviklet.

Og så deler vi nyheder og ny viden i vores nyhedsbrev, som du kan tilmelde dig her.

Del denne side

For yderligere information om afdelingen, kontakt

Tine Kastrup-Misir, Director of Communication

863.000 besøg

hos partnere i Copenhagen Card i 2016

277 bloggere og journalister

på besøg i Greater Copenhagen i 2016

274.000 følgere

på Facebook og Instagram i 2016

Film fra og om København

Se et bredt udvalg af vores film på vores kanaler på Vimeo og YouTube