VisitCopenhagens redaktionelle linje

Tirsdag, marts 20, 2018

Redaktionel linje for VisitCopenhagen

Gældende retningslinjer for Wonderful Copenhagens internationale turistrettede kommunikation på web og sociale medier under VisitCopenhagen-brandet.

VisitCopenhagen.com samt de tilknyttede kanaler på sociale medier under samme brand ejes og drives af Wonderful Copenhagen, Region Hovedstadens officielle turismeorganisation. Alt indhold på VisitCopenhagen-brandet er redaktionelt, og i udgangspunktet ikke mulige at købe sig til. Vi er en redaktion, der har til formål først og fremmest at opfylde den rejsendes behov til gavn for hele destinationen.

Sådan udvælger vi vores historier

Den redaktionelle linje er den samme på alle vores kanaler, og har til formål at sikre en ensartet, virkelighedstro og indbydende fortælling om vores destination, som både rummer København og internationalt relevante fortællinger på Sjælland og dele af Sydsverige. Den fortælling skaber vi ved at fokusere på historier, som befinder sig inden for én eller flere af vores fem kernefortællinger: gastronomy, diversity, royal & historic, design & architecture og sustainability.

Udover at ramme inden for én eller flere af kernefortællingerne skal de oplevelser, vi formidler, være tilgængelige for udenlandske besøgende. Nogle gange ligger den gode historie i et velkendt motiv med bred appel. Andre gange forfølger vi de små, lokale og af og til skæve historier. Samlet er vi med til at skabe et billede af destinationen, som er i tråd med Wonderful Copenhagens strategi frem mod 2020

Vi formidler et udsnit af de bedste, sjoveste og mest interessante oplevelser. Det er subjektivt og skifter løbende, men vi mener, at vi er blandt de bedst til at foretage de valg, som vi i øvrigt baserer på egne oplevelser, besøg, anmeldelser i andre medier og sparring med vores kolleger og Copenhagen Visitor Service.

Redaktionel frihed

VisitCopenhagen drives ud fra et princip om redaktionel frihed hvilket betyder, at vi suverænt selv udvælger de historier, vi fortæller. Vores destination har rigtig mange forskellige oplevelser at tilbyde, og vi tror i den forbindelse på, at ”less is more”, og at det vil skabe mere forvirring end gavn hos vores brugere, hvis vi formidlede alle destinationens oplevelser. Derfor fraprioriterer vi en del.

Betalt indhold

Ganske få steder på visitcopenhagen.com og .dk er der betalt indhold. Det vil altid fremgå tydeligt, når det er tilfældet.

Besvarelse af henvendelser

Vi forbeholder os retten til at moderere og slette i kommentarspor på vores sociale medier, hvis almindelig god takt og tone overtrædes. Vi forsøger som udgangspunkt at svare alle henvendelser fra folk, der vil have løst problemer eller svar på spørgsmål – men ofte kommer vores community os i forkøbet. Vi prøver at involvere de aktører i destinationen, der har den mest relevante viden om en given oplevelse eller produkt, såfremt vores egen viden på området ikke slår til. Det gælder både på sociale medier og på web, hvor vi gerne linker videre til aktører, der opfylder brugernes behov bedre, end vi kan.

Alle kan skrive til VisitCopenhagens redaktionsmail på: redaktion@woco.dk. Man får et autosvar som kvittering for, at mailen er modtaget. Herudover vender vi tilbage direkte, hvis vi vælger at følge op på et tip eller et ønske om omtale.  

Promovering af begivenheder

Vi laver som udgangspunkt omtaler af hovedstadens største, tilbagevendende begivenheder, fx festivaler og store events. Vi omtaler langt fra alle byens begivenheder.

Del denne side