NICE LIVE: Afsluttende konference gav inspiration og ny viden til servicebranchen

Den nyeste viden om service og et indblik i serviceprojektet NICE’s mange resultater blev i går præsenteret på servicekonferencen NICE LIVE for op mod 450 tilhørere i Bremen Teater
Onsdag, juni 3, 2015

Et indblik i en ny gæsteanalyse fra København, en præsentation af første udgave af et nyt servicemanifest og en taxachauffør, der bevidst spiller klassisk musik, når der er ældre passagerer i bilen.

Det og meget andet kunne op mod 450 aktører fra turisme-, detail- og servicebranchen opleve til servicekonferencen NICE LIVE, der tirsdag fandt sted i Bremen Teater.

Konferencen var afrundingen på første etape af hovedstadens serviceprojekt NICE (New Innovative Customer Experiences), der siden efteråret 2013 har fokuseret på at højne serviceniveauet og skabe serviceoplevelser for byens turister.

Projektet blev startet på baggrund af en række undersøgelser, der pegede på, at Københavns høje prisniveau ikke matchede kvaliteten af byens turismeprodukter.

Et levende magasin

Fra scenen blev en lang række af NICE-projektets resultater præsenteret; bl.a. gav Flemming Sørensen, lektor på RUC, en række foreløbige resultater i en stor gæsteanalyse, der er blevet udarbejdet i regi af NICE på baggrund af svar fra mere end 4.000 københavnske turister.

Jens Friis Jensen, viceinstitutleder på RUC, uddybede en del af en benchmarkanalyse, som rangerer Københavns turismeindsats op mod otte andre store europæiske destinationer.
 
Læs København er dyr men gæstfri

På konferencen blev sløret også løftet for den foreløbige udgave af det nye Manifest for serviceoplevelser i særklasse, som NICE-projektets partnere har arbejdet sammen om. Manifestet skal i fremtiden danne grundlag for turisme- og servicebranchens videre arbejde med at højne serviceniveauet og skabe serviceoplevelser.

Konferencen blev afholdt som et levende magasin, der blev foldet ud med cases, interview og oplæg på scenen. Her oplevede deltagerne bl.a. direktør for Call Me, Hanne Lindblad, der fortalte om, hvordan man skaber en bevægelse. Taxachaufføren Ummar Arshed fra Amager-Øbro Taxa 4 x 27 fortalte om, hvordan han bestræber sig på at give kunderne skræddersyede serviceoplevelser og fremtidsforskeren Liselotte Lyngsø gav bud på, hvad fremtiden bringer for turisme- og servicebranchen.

Mens Katia K. Østergaard, dir. i HORESTA, indledte konferencen, var det Wonderful Copenhagens nytiltrådte adm. dir. Mikkel Aarø-Hansen, der rundede dagen af.

NICE-projektet er blevet til i et samarbejde mellem HORESTA, 3F Privat Service, Hotel og Restauration, Roskilde Universitet, Cphbusiness og Wonderful Copenhagen samt 36 virksomheder

NICE-projektets mange resultater og erfaringer er blevet samlet i et NICE LIVE magasin, som blev præsenteret på dagen. En online-version af magasinet kan du læse her

Se klip fra de forskellige indslag i nedenstående video

Del denne side