Redaktionel linje for visitcopenhagen.dk/helsingoer

Foto: Helsingør Kommune

Wonderful Copenhagen er den officielle turismeorganisation for København, Helsingør og for hele hovedstadsområdet. Vi markedsfører hele destinationen over for danske og internationale rejsende. 

Herunder kan du læse om vores arbejde med at promovere Helsingør Kommunes turismerelaterede oplevelser på vores Helsingørsektion på vores website.

 

VisitCopenhagen – et brand under Wonderful Copenhagen

Visitcopenhagen.dk, tilsvarende sprogversioner på engelsk, tysk, svensk m.m., samt tilknyttede sociale mediekonti under same brandnavn er alle ejet og drevet af Wonderful Copenhagen. Alt indhold på VisitCopenhagens hjemmesider og sociale mediekonti er redaktionelt, og er ikke til salg. Vi er en redaktion som først og fremmest arbejder for at opfylde rejsendes behov for destinationens bedste.

 

Sådan vælger vi vores historier

Den redaktionelle linje er den samme på alle vores kanaler og sikrer et konsistent, realistisk og appellerende billede af destinationen, som er relevant for alle vores målgrupper. Som det er tilgangen med København og resten af regionen, tegner vi også et billede af Helsingør ved hjælp af historier, som passer ind i én eller flere af de kernefortællinger, Wonderful Copenhagen har udarbejdet sammen med Helsingør Kommune.

Helsingørs brandfortælling indeholder disse fire kernefortællinger:

  • Maritim kulturhistorie
  • Bindingsværk ​og brosten
  • Natur og kystliv
  • Moderne kultur​

Ud over at passe ind i minimum ét af disse temaer, omtaler vi oplevelser som er tilgængelige for potentielle besøgende til destinationen. Nogle gode fortællinger er velkendte og har en bred appel. Men sommetider forfølger vi de små, lokale og ind i mellem skæve historier, som ikke finder vej til de fleste guidebøger.

 

Redaktionel frihed og uafhængighed

VisitCopenhagen drives på et princip om redaktionel frihed. Det betyder, at vi selv vælger, hvilke historier vi fortæller på alle vores kanaler.

Det giver aldrig mening for brugeren eller for målet om at markedsføre Helsingør som destination at vise ALLE de ting, man kan gøre, se, spise og købe. ”Less is more”, og en strategisk, konsistent brandfortælling er med til at skabe et klart billede af Helsingør hos målgrupperne, så de kan vælge turen til eller fra på et oplyst grundlag.

Destinationen vil altid rumme mere end vi formidler på vores kanaler, og vi tror på, at hjemmesiden ikke skal rumme alt, da det vil gøre mere skade end gavn og give en overflod af information for vores brugere. Derfor prioriterer vi.

 

Har du tips eller spørgsmål?

Alle er velkomne til at skrive til redaktionen på: info@visitcopenhagen.com. Du vil modtage et autosvar som bekræftelse. Derefter vender vi tilbage, hvis vi følger op på historien. Vi får hver dag mange henvendelser, og vender ikke tilbage på alle.